דמו תקציב בנייה חינם 03-9440467

מעלית ביתית

תומר חן ריחאנה
מייסד מיזם "בונים בית" עבור קהילת הבונים והמשפצים
אוגוסט 02, 2019 וידאו

היי חברים ,

תכלס , אני ממש מופתע לגבי כמות הבונים שמבצעים מעליות בביתם , מוצר שכדאי מאוד שתכירו ותלמדו מה אתם צריכים וכמובן כמה כסף… 🙂

נתחיל ? קדימה 🙂

קודם נתחיל עם תיאור התהליך והמלצה של בונה מהקהילה שלנו

הותקנה אצלנו בבית, בית בן 4 קומות, מעלית ביתית של אלקטרה תעמל. כבר בשלב התכנון ערכנו תיאומים מול אנשי אלקטרה תעמל, האדריכל קיבל הנחיות ונתן לזה ביטוי בתכניות העבודה. לתיאום התכנון ישנה חשיבות רבה ביחס לפיר, למיקומו, לגודלו, לעומקו ולגובהו, למיקום ארון המעלית, ולמעבר תשתיות. השיח עם אלקטרה תעמל הרגיש מאוד מקצועי, שלא משאירים דברים פתוחים. מנהל הפרויקט מטעם אלקטרה וצוות ההתקנה התנהלו כמו שצריך, כאילו הרכיבו מטוס. השירות היה נהדר (דווקא אנחנו אלו שפה ושם עיכבנו ? ומצדם סבלנות אין קץ). המעלית עובדת בצורה תקינה לגמרי, ללא תקלות, כבר שנתיים. מרוצים מאוד שהחלטנו להתקין מעלית בגלל הנוחות להעלאת דברים כבדים, לעליה מקומת המרתף עד לקומת הגג ולאחרונה גם הפרנו בין הבית לקומת המרתף והשימוש התגבר. לגמרי נוחות אבל גם צורך. השיח מולאלקטרה תעמל הרגיש כמה רמות מעל חברות שעוסקות בתחום, גם המחיר, באופן מפתיע היה האטרקטיבי ביותר וגם בדיעבד לא הייתי מהסס להתקשר איתם.
כיום לא מעט בתים מהקהילה נבנים כבר ב-3 ו-4 קומות ולכן יש צורך במעלית , מעלית ביתית כזו מעבר לכך שהיא מוצר נוח ומאוד שמיש בבית החדש שלכם ומעבר לנוחות וליוקרה יש כאן גם מחשבה לטווח הארוך, שהרי כולנו מתבגרים עם הזמן  והעליה  במדרגות  הופכת לקשה יותר. בניית מעלית ביתית נותנת מענה מדהים לעניין הזה, כך שכאשר נתבגר לא נצטרך למכור את הבית שאנחנו כל כך אוהבים ורגילים אליו וגם אם כן , מעלית כזו מעלה מאוד את ערך הבית ובוודאי שההשקעה בה משתלמת.
מעלית פרטית ממוצעת עולה בין 90 אלף ל 120 אלף ש.’ למחיר הזה יש להוסיף את עלות בניית הפיר, אולם ברוב המקרים, כאשר בונים בית חדש כמוכם , הפיר נבנה כחלק מהשלד וחוסך את עלויות הבנייה בנפרד.

מה זה מעלית ביתית

מעלית ביתית היא בעצם מעלון ושונה לגמרי ממעלית רגילה כפי שאתם רגילים ולכן גם הרבה יותר זולה …
לדוגמא על מנת להתקין מעלית בניין יש צורך בהכנת גודל פיר של 4 מ”ר!!! כשמדובר במעלית פרטית יש צורך רק ב-2.5 מ”ר, במעלית ביתית אין צורך בחדר מכונות,יותר קל לקבל היתר בנייה, משום שפיר המעלית הוא קצר יותר ולא חורג מגבולות התקרה. אם במעלית בניין יש צורך להכין בור לפיר בעומק של כ-1.5 מטר במפלס התחתון אז במעלית ביתית יש צורך בין 12 ס”מ ל- 25 ס”מ בלבד!
כל ההבדלים האלו הם מהסיבה הפשוטה שמעלית ביתית נכנסת לקטגוריה של “מעלון” ולכן לא רק שהיא יותר זולה ממעלית בבניין משותף אלא גם פשוטה הרבה יותר להתקנה .

המעלית הביתית נבנית מראש בגודל שיכול להכיל כיסא גלגלים, למקרה שחלילה תיווצר אצלכם בעיה בניידות, עקב פציעה או מחלה כלשהי. זה מסוג הדברים שלעולם לא ניתן לצפות מראש

היא יכולה לשאת 4-5 אנשים ומתאימה בגודלה גם למשתמש בכיסא גלגלים ומלווה. המעלית הביתית יכולה להיות מותקנת בתוך פיר שיותקן חיצונית לבית לשכם או בתוכו וניתן לקבל אותה במגוון רחב של צבעים וגימורים: פרקט, פורמייקה, זכוכית, עם דלתות אטומות או שקופות, ואפילו אתם יכולים לרצף אותה עם אותו ריצוף שריצפתם את הבית, הכל לפי מה שאתם רוצים מבחינה עיצובית.
אגב , את המעליות ניתן להתקין גם בכל בית קיים,חשוב במידה ואתם מעוניינים אך התקציב אינו מרשה לכם כרגע ממליץ להשאיר מקום לפיר מתאים כבר בשלבי התכנון המוקדמים של בניית בית חדש, ולבצע את התכנון יחד עם האדריכל כדי להתאימו לצורכי כל המשפחה. לבצע תיאום תיכנון וכמובן ביקור בשטח של החברה שסגרתם איתה כדי להגיע לבדוק את האתר, לבצע מדידות וללוות אתכם מקצועית .

עלות תחזוקה –  עלות תחזוקה של מעלית פרטית מסתכמת בכמחצית מעלות תחזוקה של מעלית בניין. בערך כ- 4,000 ש’ בשנה ואתם מקבלים ביטוח מקיף, שירות תיקונים וחלפים וביקורות בטיחותיות הנדרשות על פי התקן.

טיפים חשובים למעלית ביתית

  • תבדקו שהמעלית מיוצרת ע”פ התקן הישראלי 8141
  • תבדקו היכן מיוצרת המעלית ומאיזה חומרים. (המומלץ ביותר: מעליות עם תא נוסעים הבנוי מפלדה)  *יש בשוק מעליות המיובאות מאירופה עם תא נוסעים הבנוי ממסגרת אלומיניום וקירות מחומר סיבית. אלה הם חומרים דליקים ולא חזקים. ֹ
  • תבדקו את את מידת ההתאמה של המעלית לצרכים ולרצונות שלכם! מעלית מייבוא לא תמיד יכולה להתאים לצרכים של כל משפחה גם בצד העיצובי וגם ברמת הגימור
  • תבדקו מה כולל המחיר והאם יש אפשרויות בחירה של עיצובים, ידיות אחיזה ומשיכה ועוד. ֹ
  • תבדקו את אמינות החברה והאם הספק מלווה את הפרויקט בזמן הבנייה.
  • תבדקו מי נותן את השירות ולכמה זמן שחשוב שיהיה מענה של 24/7
  • תבקשו המלצות מבונים שסיימו עם החברה וחשוב לפחות שנה מהכניסה לבית ( יש כאלו בקבוצות של בונים בית)
  • חשוב ללכת לחברות וותיקות ועם ניסיון* לייעוץ תכנון עבורכם דרך בונים בית אתם מוזמנים ליצור קשר ומהנדס מחברת אלקטרה ייתן לכם שירות מדהים בהצלחה !!!

לייעוץ תכנון מקצועי ניתן לתאם עם משה רווח איש הקשר לטובת חברי קהילת בונים בית בטופס הבא או בטלפון 0549006060

תומר חן ריחאנה

לייעוץ תקציב בניה ראשוני חינם
צ'אט מומחים
בונים בית
כניסה לפרופיל אישי
זכור אותי
כניסה לחשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
התחברות עם:
הצטרפות לקהילה
מצטרפים ומקבלים
לוח פעילות לפי שלבי בניה או שיפוץ
צירוף לקבוצת וואטסאפ איזורית
הטבות בלעדיות לחברי קהילה
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות
שדה חובה אימייל שגוי
על הסיסמה להכיל לפחות: 8 תווים אות 1 גדולה מספר
הרשמה לניוזלטר
צור חשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

כבר רשומים באתר?
שכחתם את הסיסמה?
אין בעיה. רשמו כתובת דוא”ל ונשלח אליכם לינק לאיפוס סיסמה.
איפוס סיסמה
נזכרת בסיסמתך?
לקוח יקר,
יש לאמת את הנייד שלך ושם מלא.
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות

קראתי ואני מאשר את התקנון

שלח קוד אימות
בונים בית פועלת בשביל לבחור בקפידה את אנשי המקצוע המומלצים ולאפשר לך להינות מספק בעל המלצות וניסיון לפרויקט שלך.
כבר רשומים באתר?
רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
לקוח יקר,
קוד האימות נשלח לנייד שלך:
קוד האימות שקיבלתי הוא:
שדה חובה
שליחה ביטול
לא קיבלת קוד אימות? לשלוח שוב