דמו תקציב בנייה חינם 03-9440467

איך לבחור אזעקה וקודן לבית וטיפים לסגירה מול הקבלן

תומר חן ריחאנה
מייסד מיזם "בונים בית" עבור קהילת הבונים והמשפצים
ינואר 23, 2019 שלב תכנון

היי בונים ומשצפים יקרים ,
כבר בטח סגרתם מעצב, אדריכל מהנדס קבלן שלד חשמל , אלומיניום ריצוף חיפויים …..
רציתי לדבר אתכם על נושא חשוב אולי החשוב ביותר,

הביטחון שלכם

אין דבר נורא יותר מלהגיע הביתה ולגלות ש”אורחים” לא קרואים ביקרו בו לפני שהגעתם,
קשה לי להסביר לכם את התחושה הקשה הזאת שהמקום שאמור להיות מקום מבטחים, נפרץ , חולל ומרבית המקרים אותם “האורחים” השאירו בו נזקים לרכוש וציוד שקשה לאמוד בכסף או בעוצמות החרדה שמתלוות לשנת הלילה שלכם לכל אורך השנה שלאחר מכן,
רק לצורך המחשה הסטטיסטיקה מדברת על ממוצע של 4 פריצות לדירות ביום רק בעיר תל אביב,
וזה רק על פי אלה שדווחו למשטרה …..
אבל לא באתי להפחיד אתכם,
באתי להסביר לכם איך ניתן להתמודד ומה כן ניתן לעשות בשביל “שהאורחים” יעדיפו לחפש בית אחר, במאמר זה אני ינסה להאיר את עינכם בכל הקשור בביטחון האישי שלכם בתוך הבית שלכם וזאת מבלי להפוך את הבית למתקן בטחוני ……. ואת התקציב שלכם לתקציב הביטחון.
את תחום הביטחון ניתן לחלק לשני נושאים עיקריים , ראשית נושא המיגון הפיזי לתוך הנושא הזה נכנסים דלתות חלונות , סוגי מנעולים שונים וכל מה שאמור לעכב פורצים מלהיכנס לתוך הנכס שלכם, רק לצורך קבלת מושג זמן התקן לפריצת דלתות פלדה הנפוצות לסוגיהם עומד על כ 5-7 דקות לפריצה אלימה (כזאת שנעשה בה שימוש בכלי עבודה), אני בטוח שחשבתם שזה הרבה יותר אבל לא על זה רציתי לדבר אתכם,
הנושא השני והחשוב יותר מבחינתי הוא נושא המיגון האלקטרוני, שכולל בתוכו מערכות האזעקה, מצלמות , קודנים והוא עוסק באיתור לפני ובמהלך פריצה, מתן התראה, ויצירת סביבה מאיימת עבור הפורץ .
אז בואו נתחיל,
מערכות אזעקה, תפקידה של מערכת האזעקה הינו לזהות את הפריצה בשלב הראשוני, כאשר עדיין אין חדירה לתוך שטח הדירה/ הבית או כאשר בוצעה חדירה לתוך הבית, ההתראה יכולה להגיע בדמות חיוג לטלפון סלולארי, סירנה או צופר, העברת התראה לגורם חיצוני (לטלפון הסלולארי שלכם או לאפליקציה יעודית, חברת מוקד, רבש”צ, וכיוצ”ב ).
את מערכת האזעקה מתחילים לתכנן לאחר סיום התוכניות האדריכליות ולאחר סגירת תוכניות אלומיניום ופתחים, ככלל עדיף להכין תשתית (צנרת) להעברת כבילה לאזורים השונים ולעבוד עם מערכות קוויות, למרות שקיימות היום גם מערכות אלחוטיות ברמה טובה מאוד.

את עבודות הנחת הצנרת עושה במרבית המקרים קבלן החשמל על פי תוכנית כתובה שהוא מקבל מיועץ המיגון.
שימו לב – עדיף ומומלץ שתוכנית המיגון תתוכנן על ידי יועץ מיגון מקצועי ולא על ידי מתקין כלשהוא שמונע במרבית המקרים מאינטרסים של כדאיות כלכלית שלו , נוחיות שלו בהתקנה ובשורה התחתונה הרווח הכלכלי שלו ……
וזאת על מנת שתקבלו מענה איכותי, כולל , ומותאם אישית לבית שלכם ולא פחות חשוב לתקציב שלכם וזאת לאחר שיחה אתכם להבנת הצרכים, הבנת הדינמיקה בתוך הבית, קיומם של חיות מחמד, הצגת סוגי הפתרונות שקיימים גם ברמה האסתטית וגם ברמה הפונקציונלית הסבר על שילוב מערכת האזעקה עם מערכות אחרות או מתן תועלות אחרות, סוגי הפעלות (הפעלה ביום שהבית ריק, הפעלה בלילה כאשר יש אנשים ישנים בבית ועוד) ונושאים רבים ונוספים.
מערכת אזעקה טובה היא כזאת שתפעילו באופן קבוע מבלי לחשוש מאזעקות שווא או מלקום בלילה לשירותים, ולא מערכת שתפעילו פעם אחת והיא תהפוך להיות מטרד ונטל ולא תופעל.
במהלך השנים ראיתי עשרות ומאות מערכות אזעקה שהותקנו בצורה רשלנית או ללא קשר לצרכי הבית או העסק בו הם הותקנו ושהושקע בהקמתם כסף רב ולבסוף הם נותרו ללא שימוש
מערכת אזעקה (ולא חשוב מאיזה סוג/חברה) מורכבת מ 3 חלקים :
רכזת : שהיא “המוח” של המערכת והיא מקבלת את החיווים ומשדרת אותם.
גלאים : גלאים הינם סנסורים העובדים בטכנולוגיות זיהוי שונות (מיקרוגל, קרן, נפח מגנט, עשן,וילון ועוד) תפקידם של הגלאים הם לזהות חריגות בתוך אותו תא שטח בו הותקנו ולהעביר התראה לרכזת.
צופר : צופר כשמו כן הוא בא לייצר התראה קולית וויזואלית אודות הפעלת אזעקה.

מצלמות אבטחה:

אולי התחום המדובר ביותר כיום, כמעט בכל יעוץ אני שומע בקשה שעולה מבעלי בית “אנחנו רוצים מצלמות” אז לפני שרצים למתקין כזה או אחר או לקניות ב EBAY תשקיעו כמה דקות ורצוי הרבה יותר ….. להבין מה אתם צריכים ורוצים בעצם, עולם המצלמות רחב מאוד ומתחיל ממצלמות פשוטות ב 200 שקלים עד מערכות צילום והקלטה משוכללות בעלי יכולות של אנליטיקת וידאו זיהוי פנים ועוד באלפי שקלים הכול תלוי במה א ת ם רוצים לראות.
תוך התחשבות בפרטיות שלכם, בתקציב שלכם, במה שהחוק מתיר לכם לצלם (מפתיע אני יודע אבל צריך להתחשב גם בזה) באיכות שבה אתם רוצים לראות, חשוב לדעת ולהבין כבר בשלב זה שהמציאות שונה ממה שרואים בסדרות טלויזיה שבה הפשע מפוענח בזכות מצלמת האבטחה …. ושצריך לקחת בחשבון אספקטים נוספים, וגם בתחום זה, הכול מתחיל בתכנון נכון ובתוכנית כתובה של יועץ המיגון לצורך הכנת תשתית, גם פה מומלץ מאוד לקבל יעוץ בנוגע לעולם מצלמות האבטחה, סקירה של הטכנולוגיות והחברות הפועלות בשוק סוגי מצלמות ועדשות, זוויות צילום , איך ממקמים מצלמות, התקנה גלויה או נסתרת, סוגיות של פרטיות ועוד.

קודנים :

מה זה בכלל קודן למה אנחנו בכלל צריכים את זה אנסה להסביר…
אנחנו רגילים לראות קודנים בעבודה, בכניסה למשרד, בכניסה לבניין משותף אז למה בכלל צריך את זה בבית שלנו ?
קודן הוא שם כללי לרכיב אלקטרוני המזהה קוד המורכב ממספרים או ספרות לצורך פתיחת דלת או הזדהות באופן כללי, הקודן במחובר במרבית המקרים למנעול חשמלי או מנעול אלקטרו מגנט ומאפשר את פתיחתו רק לאחר הקשת קוד.
קודן מומלץ להרכיב בדלת הראשית בכניסה לבית, וקודן מאפשר לכם להשאיר דלת סגורה אך לא נעולה כך שלא ניתן יהיה לפתוח אותה מבחוץ (מבלי להשתמש בכח) והכניסה תתאפשר רק לאחר הקשת קוד. לקודן שימושים רבים, לא צריך לשלוח את הילדים עם מפתחות לבית הספר, לא צריך לתת לעוזרת מפתח הביתה לא צריך לנעול את דלת הכניסה הביתה בכל פעם שאתם עוזבים לחדר השני, ובאופן כללי קודן בכניסה לבית בה לתת לכם גמישות בהתנהלות מצד אחד ובטחון בצד השני, גם פה חשוב להכיר את האופציות העומדות לרשותכם , סוגי קודנים, חברות מובילות, מנעולים חשמליים, מנעולים מגנטיים ועוד.

לסיכומם של דברים , ביטחון זה אחד מאבני היסוד של כל בית, כולנו רוצים שהבית שאנחנו בונים יהיה קודם כל בטוח עבורנו ועבור ילדינו, במאמר זה ניסיתי (ואני מקווה שהצלחתי) להעביר אליכם מספר דגשים בנוגע לתכנון נכון של מערכות הביטחון בבית שלכם, כמו בכל דבר בבניה ובכלל בחיים אין תחליף לתכנון נכון שקול והגיוני שלוקח בחשבון את מכלול הפרמטרים של הבית האישי שלכם, ומספק לכם פתרון תפור למידות שלכם גם במוצר וגם בתקציב,
כאמור אשמח לספק לכם יעוץ תכנון והכוונה בנוגע לנושאים שהוזכרו במאמר זה ובנושאים נוספים בתחום הביטחון בבית שלכם,
אז תהיו בטוחים !!!!.

הקרדיט לחבר הקהילה היקר דודי קוזוך

בברכה ,

תומר חן ריחאנה

לייעוץ תקציב בניה ראשוני חינם
צ'אט מומחים
בונים בית
כניסה לפרופיל אישי
זכור אותי
כניסה לחשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
התחברות עם:
הצטרפות לקהילה
מצטרפים ומקבלים
לוח פעילות לפי שלבי בניה או שיפוץ
צירוף לקבוצת וואטסאפ איזורית
הטבות בלעדיות לחברי קהילה
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות
שדה חובה אימייל שגוי
על הסיסמה להכיל לפחות: 8 תווים אות 1 גדולה מספר
הרשמה לניוזלטר
צור חשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

כבר רשומים באתר?
שכחתם את הסיסמה?
אין בעיה. רשמו כתובת דוא”ל ונשלח אליכם לינק לאיפוס סיסמה.
איפוס סיסמה
נזכרת בסיסמתך?
לקוח יקר,
יש לאמת את הנייד שלך ושם מלא.
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות

קראתי ואני מאשר את התקנון

שלח קוד אימות
בונים בית פועלת בשביל לבחור בקפידה את אנשי המקצוע המומלצים ולאפשר לך להינות מספק בעל המלצות וניסיון לפרויקט שלך.
כבר רשומים באתר?
רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
לקוח יקר,
קוד האימות נשלח לנייד שלך:
קוד האימות שקיבלתי הוא:
שדה חובה
שליחה ביטול
לא קיבלת קוד אימות? לשלוח שוב